środa, 16 października 2013

Makaron z sosem grzybowo-porowym


Polecam świetny i bardzo szybki przepis z mojej ukochanej książki: MAKARON Zwykły, niezwykły i typowo włoski. Jestem fanką pora w każdej postaci, chyba dlatego tak uwielbiam to danie. Z drugiej strony - czego tu nie lubić? :) 




  • makaron razowy (dowolny, ja użyłam świderków, w oryginale polecają wstążki)
  • jeden duży por lub dwa cienkie
  • 250g grzybów (w przepisie piszą "dowolnych", użyłam po połowie leśnych i pieczarek)
  • 1 cebula
  • ok 50g żółtego sera (to już moja własna modyfikacja, a przepisie go nie ma ale wspaniale zagęszcza sos)
  • 100-150g słodkiej śmietanki
  • masło
  • olej do smażenia
  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa, koper i natka pietruszki
  • zioła wedle uznania
Makaron ugotować al. dente w osolonej wodzie. Por tniemy w krążki, grzybki w plastry, cebulkę w kostkę. Na patelni poddusić pory na maśle, odstawić. Następnie podsmażyć cebulkę z grzybkami i lekko osolić (ja zmieszałam leśne i pieczarki, a usmażyłam na oleju rzepakowym). Dodać pora, ser żółty i śmietankę, chwilę podgrzewać do roztopienia sera. Doprawić pieprzem i gałką muszkatołową. Wymieszać z makaronem, posypać ziołami. 

Dlaczego smażę osobno pora i grzybki? bo te drugie wymagają dłuższej obróbki termicznej, a masło nadaje się wyłącznie do krótkiego smażenia na małym ogniu, nadaje za to porom bardzo przyjemny maślany smak, zupełnie inny niż gdyby smażyć go na oleju.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz